пʼятницю, 11 березня 2016 р.

УРОК ЧИТАННЯ 1 клас


Тема: М.Коцюбинський. Казка  « Про двох цапків».

Мета
Ознайомлювати першокласників із творчістю М.Коцюбинського;             
працювати над виразністю, правильністю, свідомістю читання казок; 
вчити зв’язно висловлювати свої думки, давати відповіді на питання; 
розвивати артикуляційний апарат; 
повторювати вивчене про звуки та букви; розвивати й удосконалювати якість читання; розвивати пізнавальні та творчі здібності учнів; 
їх логічне мислення; 
виховувати доброту, чемність, поважати один одного.


Хід  уроку

І. Організаційний момент.

      Вже дзвінок нам дав сигнал.
      Працювати час настав,
      То і ми часу не гаймо
      Працювати починаймо.

Дорогі діти! Сьогодні у нас незвичайний урок. 
До нас завітали гості і нам передали скриньку з листом, де написано що його можна відкрити на уроці читання.

« Любі діти! Сьогодні у вас незвичайний урок. Сьогодні ви зробите ще один крок в країну казок, в країну чудову, що вас так чекає й збагачує мову.

На уроці ви повинні: 
- гарно читати;
-    -  активно відповідати  на запитання, а головне – правильно;
-        -  слухати вчителя;
-       -  добре працювати на уроці.

Лише тоді ви зможете дізнатися, що вам послала Фея. 
Для цього вам треба відімкнути скриньку здобувши якомога більше ключиків. Ключі добуватимуть ті, хто буде самим активним. 
                                                       
                                                                                                                                                                                                               ( Баба Яга).
-    
           Ось чому у нас у класі сьогодні так багато книг з казками, ілюстрацій до них, героїв. Так будемо ж здобувати ключики.

І ключ. Мовна розминка.

       « Пісенька веселого язичка ».
Пригадайте, друзі, вмить
Як пшениченька шумить  ( ш)
Вітерець у лісі ( ш)
Як в гайку струмок дзвенить ( джр)
Як бджола в саду бринить ( дз)
Як шумлять у птаха крила (ш)
В морі синьому вітрила ( ш)
Як гадюка всіх лякає  ( с)
 Як дзвенить комарик ( з)
Заспівав жучок (ж)
Песик з нами розмовляє
І сердитий вовчик (р)

Ми всі трохи пошуміли й до роботи приступили,
Щоб нам добре працювати, треба ротик розімяти.

   1.     Артикуляція дихання ( цокання язиком, рухи язиком « маятник» - «футбол»).

   1.    Орфоепічні вправи:
-         Повторити склади за мною: ра-ра-ра, ро-ро-ро, ру-ру-ру, ар-ар-ар, ур-ур-ур.

   2.   Читання складової таблиці ( картки, таблиця).

    3.  Чистомовки  « Щоб ротик був слухняним»:

В небі ясная блакить
Вже весною повіває
Вже з’явився перший гість
Голубіє пролісок
Влітку сонечко пече
У гаю кричать сичі
Довговухий заєць ніс хліба окраєць
Веселі цвіркуни
Назбираєм чебрецю
Світить ясний місяць

      Ключ ІІ. Скоромовки  « На стежці скоромовок»

– Продовжимо стежину

На печі, на печі смачні та гарячі калачі.

Ключ ІІІ  Повторення вивченого

Актуалізація знань про звуки ( гра з кружечками « Мовчанка»)

        Моделювання слів ( малюнки, іграшки):
       – назвати перший звук ( останній);
         – голосні звуки

Ключ ІV
Вікторина « Спробуй казку відгадати».

Ключ V
Вивчення нового матеріалу

     Знайомство з життям і творчістю М.Коцюбинського.

       Читання казки вчителем. Словникова робота ( великі, малі)

       Читання учнів ( різні види) «хором», « ланцюжком», « дощик», «луна».

Фізкультхвилинка :

Хто ж там, хто ж вже стомився і наліво похилився,
Треба дружно всім нам стати, фізкультпаузу почати:
Руки в боки, вгору, вниз, 1-2-3 не помились.
Ми ручками –хлоп, -хлоп, -хлоп і ніжками –топ,-топ,-топ.
Як годинник всі отак – тік, тік, тік, так,так, так,
Руки вгору, руки вниз на сусіда подивись,
Руки вгору, руки вбоки, поскачи на місці трохи,
Разом присядемо і за парти сядемо.

Продовження роботи над казкою:

-         виділення головної думки;

-         розуміння прочитаного

-         гра « Так – ні»

     Цапки йшли до річки  (+)
      Вони були чорного і білого кольору  (+)
       Цапки прийшли купатись (-)
      Через річку проходив місток (-)
       Не схотів білий цапок зачекати (+)
       Чорний зачекав, поки перейшов білий цапок (-)
       Вони билися рогами й лобами (+)
      Цапки попадали в воду (+)
     Кізочки були розумніші (+)
        З одного боку – ліс (-)
    З другого – висока та крута гора (+)
     Кізочки постояли, подумали (+)

Вибіркове читання

    Що хотіли зробити цапки?
    Яка була через річку кладка?
    Що зробили цапки, щоб перейти кладку?
    Що зробили кізочки, щоб розминутись?

КлючVІ    Гра « Казочка з помилками»

« Збери прислівя» ( виріс, та ума не виніс)

 Загадки про казкових героїв

Казка – це і мультфільм

Вгадати пісеньку  (запис)

Всіх він любить незрадливо,
Хто б до нього не ходив
Здогадались? Це ж наш Гена,
Це ж наш Гена – ( крокодил).

Підсумок уроку

-         Як називається казочка, яку ми читали? 
     Хто її автор?
-         Хто з героїв сподобався? 
     Чому? 
     Чого вчить казка?

Відгадати ребус ( сюрприз)

Відкриття скриньки


  додаток
  
 Казкові герої
       До школи з букварем крокує
Хлопчик деревяний,
Потрапляє замість школи
В балаган полотняний.
Як же звуть цього хлопчиська?

      Бабуся онучку дуже кохала,
Шапочку червону їй подарувала,
Дівча імя забула сказати
Ну, відгадали, як її звати?

       Він довгу бородищу має,
Ляльок в театрі бє і сварить.
А голос в нього – просто бас
Хто ж це, діти?

      Що втікло від баби й діда –
Не сиділось на вікні.
А зустрілось з зайченятком –
Й ну співать йому пісні.

     Сидить північ на печі
Їсть смачненькі калачі.

       Він звірять усіх лікує
Від халеп різних рятує
 І зайчат і мавпенят,
Бегемотів, тигренят.


  
Відгадай  казочку
       Ближче, ближче човнику до бережка – це моя матінка снідати принесла.

        Дід бив-бив і не розбив. Баба била-била - не розбила. Мишка справу доробила і яєчко те розбила.

       Хто журавлика вітав, ще й кашкою пригощав?

       В якій казці дід Андрушка та мав бабу Марушку,
Дочку гарну Мінку ще й собачку Фінку,
Кіцю Варварку та мишку Сіроманку.

       Це який такий Бичок, не простий – а третячок, дуже, дуже він був ловкий, упіймав ведмедя, вовка, зайчика, а ще й лисичку.

        Він любив пісні співати. Від звірят усіх тікати. Скік! Тут був і вже – нема! І шукать його – дарма! Та лисичка його зїла. Ба! Таки перехитрила!

       Ця брехуха – рогата і баньката й бородата. Обдурила свого діда. Принесла в родину біди. Хату в зайчика украла,жити в цьому домі стала.

      Ця хатинка така мила, Всіх у себе приютила: мишку, зайчика, лисичку, вовка, жабку невеличку, і кабанчика Іклана, і ведмедя Великана.



 Казка навпаки

В країні Навпакії є місто Помилок.
На вулиці Безглуздості живе Казкар – дідок.
Свої казки розказує він на ніч дітлахам.
А помилки ти виправиш якщо побачиш сам.

        Жили собі Лід і Жаба. Спекла якось Жаба колосок.
А він скік – поскік та й утік!

      Зустрілися якось миска та бабка. Бабка й питає: « Як ти можеш в дірці жити? От я живу в річці».

      Посіяв Лід річку. Виросла річка велика-велика.

Немає коментарів:

Дописати коментар