пʼятницю, 11 березня 2016 р.

УРОК ЧИТАННЯ У 2 КЛАСІ


Тема: Леся Українка  « Вишеньки», « На зеленому горбочку».

Мета
 -  продовжити знайомити учнів з поезією відомої  української поетеси  Лесі Українки;
      -    вчити виразно читати і вивчати вірші              напамять, аналізувати їх;
      -   розвивати память, звязне мовлення, навички читання, увагу, мислення;
      -   виховувати любов до України, рідної мови, природи.

Обладнання: портрет Лесі Українки, таблиці для розвитку навичок читання,  таблиця « Довідкове бюро», виставка книг Лесі Українки.


Хід  уроку

І. Організація класу до уроку

    Пролунав дзвінок . Починається урок.
   Працюватимем старанно, щоб почути у кінці,
   Що у нашім 2 класі учні – просто молодці!

-         Сядьте в зручне положення і підніміть руку так, як для відповіді. 
А тоді повернемо долоні до мене і постараємось відчути дотик тепла наших рук і сердець. 
Я дуже хочу, щоб все  найкраще, що йде від мого серця передалось і вам і ми порозумілися на цьому уроці і в нас залишились приємні враження. Щиро дякую!

А тепер часу не гаймо, працювати починаймо !

ІІ. Актуалізація опорних знань

-         Розчитування

Артикуляційні  вправи
Спочатку зробимо зарядку нашого артикуляційного апарату, покажемо, як гарно ми виконуємо цікаві вправи на уроці читання.

     1.  Зробимо вправи для очей, язичка
-         дивитися вверх, вниз, вліво, вправо;
-         кругові оберти очима;
-         дивимося на кінчик носа.

      2.    Гра « Утвори зменшувальне поетичне слово»

Наприклад: зима – зимонька
                     зоря –зіронька
Таблиця :
дівчина  - … ( дівчинка, дівчаточко)
хлопець - … ( хлопчик, хлопчаточко)
черешні -… ( черешеньки)
дерево - …( деревце)
руки  - … ( ручки, рученята)
хата - … ( хатонька)
   
      3.   Гра  « Склади слова» ( таблиця)















       4.  Чистомовка
Подув сильний вітерець
В небі синяя блакить
Зимою повіває
Відлетіли журавлі
Зібрались діти на урок
   
   5.    Скоромовка
Зима морозяна надворі,
Замети білі на землі.
Зоріють в небі ясні зорі,
Заснули зайчики малі.

-         Який звук найчастіше повторюється?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

     Перевірка домашнього завдання
-         Який розділ ми нещодавно почали вивчати? ( «Вірші українських поетів»)
-         Яку красу відображено у віршах? ( красу природи)
-         Згадаємо вірші, які читали. ( картки)

Вікторина творів

1.Зацвіла в лузі червона калина
   Ніби засміялась дівчина – дитина                               (Т.Г.Шевченко)

2. Я люблю веселий ранок холоднючої зими
                                                              ( « Зимовий ранок» Яків Щоглів)

3. Як не любити зими сніжно-синьої на Україні моїй.
                                                               ( « Зима» М.Рильський)

Вірш М.Рильського читає вчитель

Послухайте вірш М.Рильського. Кому він його присвятив?

Йти назустріч бурям й зливам, буть одній, як велика рать
Жить в нещасті життям щасливим, муку творчістю перемагать.
Хвора дівчина, бідна Леся! Де ще хворі такі були,
Щоб літали у піднебесся, що його не сягнуть і орли!
Ти себе Українкою звала, і чи краще знайти імя
Тій, що радістю в муках сіяла, як Вітчизна велика твоя!

-         Що вказує на те, що вірш присвячений Лесі Українці?
-         Біографічні дані про Лесю Українку.

-         Сьогодні ми продовжуємо вивчення її чудових поезій.

IV. Перевірка домашнього завдання

1.   Читання вірша « Сніг з морозом поморозив»
2.   « Довідкове бюро»

VРобота над новим матеріалом.

А сьогодні ми познайомимось на уроці з віршами « Вишеньки», « На зеленому горбочку». 
А потім скажете в яку скриньку « Довідкового бюро» ми зможемо вкласти картки з назвами цих віршів.

1.            Робота над віршем  « Вишеньки»

1)    Виразне читання вірша вчителем. Бесіда.
-         Про що ви прослухали вірш?
-         Що привернуло увагу маленьких дітей на деревці?
-         Чому вони не могли дістати вишеньок?

2)    Словникова робота ( картка).

3)    Читання вірша учнями вголос.

4)    Бесіда за змістом вірша.

     – Між ким відбувається розмова?
-         Хто є дійовими особами вірша?
-         Чому діти мало не плачуть під деревцем?
-         Щоб могло статися, якби вишеньки зросли низенько?
-         Якими словами діти звертаються до ягідок? (Прочитати)
-         Як відповідають ягідки?

5)    Читання мовчки.

6)    Словесне малювання  ( розгляд малюнків).

– Які б малюнки зробили до вірша?

7)    Вправи з читання

Гра  « Дочитай далі» ( картка)

Фізкультхвилинка

Ось читати перестали і тепер всі дружно встали
Дружно в сад ми всі пішли, скільки вишень тут знайшли!
У відерка їх збирали, доки повними не стали
Ще й побігали там трішки, натомили свої ніжки.
Пострибали, пострибали, раз – присіли, другий – встали.
Всі за парти посідали. Вчитись далі ми почали.

Заспокоїлися, подивилися на мене, у вікно, на  дошку. Заплющили очі, зробили видих і працюємо далі.

2.            Робота над віршем « На зеленому горбочку»

       1.  Мовчазне читання вірша.
-         Яким настроєм пройняті вірші?
     
       2.   Читання вголос. Заучування.
            
           3   Бесіда
-         Про що цей вірш? Де була хатина?
-         З ким поетеса порівнює хату?
-         Хто ж вийшов до неї?
-         Як сонечко змінило хатку?
-         Які пестливі слова із вірша ми помітили? ( картка)

VI. Підсумок уроку

-         У яку кишеньку « Довідкового бюро» можна покласти назви віршів Лесі Українки, які прочитали?
-         Чи сподобались вам твори?

VДомашнє завдання:

  Читати виразно вірші.
« На зеленому горбочку» вивчити напамять.




Немає коментарів:

Дописати коментар