середу, 16 березня 2016 р.

Перший урок в 1 класі

Перший урок в 1 класі


Тема:  Моя  рідна школа.

Мета:  дати першокласникам уявлення про школу, формувати в них інтерес   до знань, прагнення їх здобувати; 
розвивати память, мислення, бажання працювати творчо; 
збагачувати словниковий запас; 
сприяти  вихованню любові до школи, як до рідної домівки.

Обладнання: плакат до свята Першого дзвоника, ілюстративний матеріал
                       про школу, модель Сонечка « сумного та усміхненого»,
                       модель промінців по кількості учнів класу, аркуші паперу для
                       малювання, кольорові олівці, слова – відгадки до загадок без
                       перших літер ( РУЧКА, ОЛІВЕЦЬ, ЗОШИТ, ПІДРУЧНИК) та
                       окремо   перші літери цих слів, ілюстрації до казок.


Хід  уроку

І. Повідомлення теми і мети уроку.

  - Дорогі діти! Сьогодні пролунав для вас перший дзвоник, розпочалося ваше шкільне життя. 
Я вітаю вас із першим навчальним днем, з першим шкільним святом, з першим уроком. 
І говорити сьогодні на уроці ми будемо про нашу рідну школу.

ІІ. Робота над темою уроку.

-         Послухайте уважно вірш Дмитра Павличка про школу.

Наче вулик наша школа, вся вона гуде, як рій.
І, здається, що довкола розквітають квіти мрій.
Бігають, сміються діти, та лиш дзвоник задзвенить -
Стане тихо, ніби в квіти заховались бджоли вмить.  

-         З чим автор вірша порівнюєш колу? Чому? Чому дітей порівнює з бджолами?

( Діти дають відповіді на поставлені запитання).

-         А хто вас знає, чому навчає школа?

-         Правильно! Дякую, дітки! Всьому цьому ви навчитесь у школі. 
Головне, щоб були слухняними, уважними, працьовитими і дисциплінованими учнями. 
Дуже хочеться, щоб  шкільне життя було для вас цікавим, щоб полюбили навчання, полюбили свою школу і прагнули дізнатися якомога більше.

-         Сьогодні всі школи нашої рідної держави – України відкрили свої двері багатьом тисячам першокласників. 
Усі вони сьогодні, як і ви, вперше сіли за шкільні парти, щоб здобувати знання, знайти нових друзів, вирушили у цікаву подорож по Країні Знань. 

Але кожніа нова подорож починається зі знайомства. Тому нам теж треба познайомитися. 
Я ваша перша вчителька. Звуть мене … Ми разом будемо вчитися читати, писати, рахувати, розкриємо багато секретів і таємниць. Разом пройдемо багатьма стежками Країни Знань.

-         А тепер ви поверніться до сусіда по парті, скажіть своє імя,потисніть руки. 

Молодці! А тепер поверніться до сусідів позаду вас, скажіть своє імя, і теж потисніть руки. Молодці! Ось тепер ми друзі! А з друзями можна ділити і радість і сум, перемоги і невдачі, разом робити добрі і корисні справи.

-         Діти, а чи готові ви до подорожі, чи готові до навчання у 1класі?

-         Готові!

ІІІ. Перевірка  знань.

-         Багато з вас ходили до нашої школи на заняття гуртка « Дошколярик».
 Чи не забули ви наші уроки?

Вікторина « З якої це казки?»

« … А Півник тим часом замісив  тісто, приніс дрова, розпалив у печі, а мишенята танцюють та в ігри граються…»  ( « Колосок»)

« … Кізонько моя мила, Кізонько моя люба, чи пила, чи ти їла?...» ( « Коза- Дереза»)

«… Не їж мене, я тобі пісеньку заспіваю …» ( «Колобок»)

«… От Котик почув Півника, прибіг, забрав його у Лисички і поніс додому…»    ( « Котик та Півник»)

 « … Я Мишка-шкряботушка, Жабка-скрекотушка, Зайчик-побігайчик. А ти хто така?...» ( « Рукавичка»)

Молодці, добре виконали завдання!

Я знаю, що дехто з вас вже вміє читати! Допоможіть літерам « Р, О, З, П» знайти свої слова. ( На дошці слова: ручка, олівець, зошит, портфель і книга без перших літер).

Кожне слово є відгадкою до загадок, які я вам зараз загадаю.

1.    Виводить букви і слова оця цікава штучка ,
В руці виблискує здаля нова, гарненька … ( ручка)

2.    Всяк школяр його шанує, бо він пише і малює.
Хто ж цей славний молодець? Це, звичайно, … ( олівець)

3.    Не сорочка, а зашитий. Не кущ, а з листочками. ( зошит)

4.    Паперовий кораблик щодня перевозить у трюмах знання.
Після плавання цей корабель повертається в рідний портфель.
                                                                                    ( підручник)

Діти, після того,як відгадали загадку, шукають відповідну букву і підставляють до слова без першої літери.

Давайте ще раз прочитаємо і назвемо ці слова. 

Як одним словом можна назвати всі ці слова? ( Навчальне приладдя). 

Правильно! В чому треба носити до школи шкільне приладдя? ( В портфелі). 

Молодці!
А ось послухайте, як хлопчик Миколка збирався до школи і що він поклав собі в портфель.
Перший раз малий Микола став збиратися до школи.
Олівець поклав у сумку,книги,зошит, ручку, гумку,
Мяч, граблі, перо, подушку, на обід мяку ватрушку.
Два ведмедики, лопату,білочку руду, хвостату.
Лук і стріли, і рушницю, ще й пухкеньку паляницю.
Ще й стілець, і стіл, і парту, ще й географічну карту.
Трактор, ще й машину, мило… Вже надворі звечоріло.
Сів Микола, дума думку: - А чи все поклав у сумку?

Чи правильно зробив хлопчик? А що треба класти в портфель?

Я впевнена, що в ваших портфелях не буде зайвих речей!  ( Відповіді дітей)

IV. Фізкультхвилинка

Може в нас вже хтось стомився?  Мов  вербичка похилився?
Треба дружно всім нам встати, фізкультпаузу почати.
Руки вгору, руки в боки, пострибай на місці трохи.
Ручки ззаду покладемо, головою поведемо.
Дружно всі присядемо і за парти сядемо.

V. Продовження актуалізації знань.

- А тепер я хочу перевірити чи знаєте ви математику?

- Порахуйте від 1 до 10 і навпаки. Хто порахує скільки у класі дівчаток?

  Скільки у класі хлопчиків? Хто запамятав? Повторіть. То ж не забудьте.

-         Залишилось останнє випробування. Подивіться на наше Сонечко. Чомусь воно сумне. Давайте зробимо його веселим.
 Візьміть аркушики жовтого  паперу, які нагадують промінчики, та олівці і надрукуйте своє ім’я великими літерами. 

Можна батькам допомогти своїм діткам.

Хто написав,  підходить до сонечка і прикріплює йому промінчик. ( Міняю Сонечко на веселу сторону).  

А тепер подивимося, що у нас вийшло! Наше Сонечко нам всміхається! 
Бо воно дуже задоволене дітками нашого класу. 
І нехай Сонечко всміхається вам, дітки, завжди, а я і ваші батьки будемо радіти за вас, пишатися вашими успіхами.

За велику справу в житті беремося.
Не кажемо – не вміємо, а скажемо – навчимося!
Навчимось читати, рахувати, писати,
Бо в житті складному треба розум мати!

Вчення – світло ясне, а невчення – тьма.
І життя нещасне там, де знань нема.
Треба завжди, діти, школу всім любить.
Бо вона навчає, як у світі жить.

І я хочу, дітки, щоб ви намалювали зараз школу, якою ви її сьогодні побачили, або якою хотіли її побачити в майбутньому. 

( Звучить пісня  «Чому вчать у школі», а діти малюють. 
Можна підготувати шаблони за якими діти намалюють і школу, і дерева біля школи, і сонечко, і хмарки, тощо. 
Всі малюнки прикріпляються на дошку).

Ви сьогодні, діти, добре попрацювали і тому … за веселу вдачу, добрі серця,бажання навчитися читати, писати, рахувати, пізнавати секрети різних наук зараховуються до мешканців Країни Знань і отримують Почесне звання Учня та Пам’ятку першокласника такі учні…


( Називаються всі учні класу, які виходять за Памяткою першокласника)

Немає коментарів:

Дописати коментар