Перший
урок в 1 класі
Тема: Моя
рідна школа.
Мета: дати першокласникам уявлення про школу,
формувати в них інтерес до знань, прагнення їх здобувати;
розвивати пам’ять, мислення, бажання працювати творчо;
збагачувати словниковий запас;
сприяти вихованню любові до школи, як до рідної домівки.
розвивати пам’ять, мислення, бажання працювати творчо;
збагачувати словниковий запас;
сприяти вихованню любові до школи, як до рідної домівки.
Обладнання: плакат
до свята Першого дзвоника, ілюстративний матеріал
про школу, модель Сонечка « сумного та
усміхненого»,
модель промінців по
кількості учнів класу, аркуші паперу для
малювання, кольорові
олівці, слова – відгадки до загадок без
перших літер ( РУЧКА,
ОЛІВЕЦЬ, ЗОШИТ, ПІДРУЧНИК) та
окремо перші літери цих слів, ілюстрації до казок.
Хід уроку
І. Повідомлення теми і мети уроку.
- Дорогі діти! Сьогодні пролунав для вас
перший дзвоник, розпочалося ваше шкільне життя.
Я вітаю вас із першим
навчальним днем, з першим шкільним святом, з першим уроком.
І говорити сьогодні
на уроці ми будемо про нашу рідну школу.
ІІ. Робота над темою уроку.
-
Послухайте
уважно вірш Дмитра Павличка про школу.
Наче вулик
наша школа, вся вона гуде, як рій.
І,
здається, що довкола розквітають квіти мрій.
Бігають,
сміються діти, та лиш дзвоник задзвенить -
Стане
тихо, ніби в квіти заховались бджоли вмить.
-
З чим
автор вірша порівнюєш колу? Чому? Чому дітей порівнює з бджолами?
(
Діти дають відповіді на поставлені запитання).
-
А хто вас
знає, чому навчає школа?
-
Правильно!
Дякую, дітки! Всьому цьому ви навчитесь у школі.
Головне, щоб були слухняними,
уважними, працьовитими і дисциплінованими учнями.
Дуже хочеться, щоб шкільне життя було для вас цікавим, щоб
полюбили навчання, полюбили свою школу і прагнули дізнатися якомога більше.
-
Сьогодні
всі школи нашої рідної держави – України відкрили свої двері багатьом тисячам
першокласників.
Усі вони сьогодні, як і ви, вперше сіли за шкільні парти, щоб
здобувати знання, знайти нових друзів, вирушили у цікаву подорож по Країні
Знань.
Але кожніа нова подорож починається зі знайомства. Тому нам теж треба
познайомитися.
Я ваша перша вчителька. Звуть мене … Ми разом будемо вчитися
читати, писати, рахувати, розкриємо багато секретів і таємниць. Разом пройдемо
багатьма стежками Країни Знань.
-
А тепер ви
поверніться до сусіда по парті, скажіть своє ім’я,потисніть руки.
Молодці! А тепер поверніться до сусідів
позаду вас, скажіть своє ім’я,
і теж потисніть руки. Молодці! Ось тепер ми друзі! А з друзями можна ділити і
радість і сум, перемоги і невдачі, разом робити добрі і корисні справи.
-
Діти, а чи
готові ви до подорожі, чи готові до навчання у 1класі?
-
Готові!
ІІІ. Перевірка знань.
-
Багато з
вас ходили до нашої школи на заняття гуртка « Дошколярик».
Чи не забули ви наші
уроки?
Вікторина « З якої це казки?»
« …
А Півник тим часом замісив тісто, приніс
дрова, розпалив у печі, а мишенята танцюють та в ігри граються…» ( « Колосок»)
« …
Кізонько моя мила, Кізонько моя люба, чи пила, чи ти їла?...» ( « Коза-
Дереза»)
«…
Не їж мене, я тобі пісеньку заспіваю …» ( «Колобок»)
«…
От Котик почув Півника, прибіг, забрав його у Лисички і поніс додому…» ( « Котик та Півник»)
« … Я Мишка-шкряботушка, Жабка-скрекотушка,
Зайчик-побігайчик. А ти хто така?...» ( « Рукавичка»)
Молодці, добре виконали
завдання!
Я знаю, що дехто з вас вже
вміє читати! Допоможіть літерам « Р, О, З, П» знайти свої слова. ( На дошці слова: ручка, олівець, зошит,
портфель і книга без перших літер).
Кожне слово є відгадкою до
загадок, які я вам зараз загадаю.
1.
Виводить
букви і слова оця цікава штучка ,
В руці
виблискує здаля нова, гарненька … ( ручка)
2.
Всяк
школяр його шанує, бо він пише і малює.
Хто ж цей
славний молодець? Це, звичайно, … ( олівець)
3.
Не
сорочка, а зашитий. Не кущ, а з листочками. (
зошит)
4.
Паперовий
кораблик щодня перевозить у трюмах знання.
Після
плавання цей корабель повертається в рідний портфель.
( підручник)
Діти, після того,як відгадали загадку, шукають відповідну
букву і підставляють до слова без першої літери.
Давайте ще раз прочитаємо і
назвемо ці слова.
Як одним словом можна назвати всі ці слова? ( Навчальне приладдя).
Правильно! В чому
треба носити до школи шкільне приладдя? ( В
портфелі).
Молодці!
А ось послухайте, як
хлопчик Миколка збирався до школи і що він поклав собі в портфель.
Перший раз малий Микола став збиратися до школи.
Олівець поклав у сумку,книги,зошит, ручку, гумку,
М’яч,
граблі, перо, подушку, на обід м’яку ватрушку.
Два ведмедики, лопату,білочку руду, хвостату.
Лук і стріли, і рушницю, ще й пухкеньку паляницю.
Ще й стілець, і стіл, і парту, ще й географічну карту.
Трактор, ще й машину, мило… Вже надворі звечоріло.
Сів Микола, дума думку: - А чи все поклав у сумку?
Чи правильно зробив
хлопчик? А що треба класти в портфель?
Я впевнена, що в ваших
портфелях не буде зайвих речей! ( Відповіді дітей)
IV. Фізкультхвилинка
Може в нас вже хтось стомився? Мов
вербичка похилився?
Треба дружно всім нам встати, фізкультпаузу почати.
Руки вгору, руки в боки, пострибай на місці трохи.
Ручки ззаду покладемо, головою поведемо.
Дружно всі присядемо і за парти сядемо.
V. Продовження актуалізації знань.
- А тепер я хочу перевірити
чи знаєте ви математику?
- Порахуйте від 1 до 10 і
навпаки. Хто порахує скільки у класі дівчаток?
Скільки у класі хлопчиків? Хто запам’ятав? Повторіть. То ж не забудьте.
-
Залишилось
останнє випробування. Подивіться на наше Сонечко. Чомусь воно сумне. Давайте
зробимо його веселим.
Візьміть аркушики жовтого
паперу, які нагадують промінчики, та олівці і надрукуйте своє ім’я
великими літерами.
Можна батькам допомогти своїм діткам.
Хто написав, підходить до сонечка і прикріплює йому
промінчик. ( Міняю Сонечко на веселу
сторону).
А тепер подивимося, що у
нас вийшло! Наше Сонечко нам всміхається!
Бо воно дуже задоволене дітками
нашого класу.
І нехай Сонечко всміхається вам, дітки, завжди, а я і ваші батьки
будемо радіти за вас, пишатися вашими успіхами.
За велику
справу в житті беремося.
Не кажемо
– не вміємо, а скажемо – навчимося!
Навчимось
читати, рахувати, писати,
Бо в житті
складному треба розум мати!
Вчення –
світло ясне, а невчення – тьма.
І життя
нещасне там, де знань нема.
Треба
завжди, діти, школу всім любить.
Бо вона
навчає, як у світі жить.
І я хочу, дітки, щоб ви намалювали зараз школу, якою ви
її сьогодні побачили, або якою хотіли її побачити в майбутньому.
( Звучить пісня «Чому вчать у школі», а діти малюють.
Можна
підготувати шаблони за якими діти намалюють і школу, і дерева біля школи, і
сонечко, і хмарки, тощо.
Всі малюнки прикріпляються на дошку).
Ви сьогодні, діти, добре попрацювали і тому … за веселу
вдачу, добрі серця,бажання навчитися читати, писати, рахувати, пізнавати
секрети різних наук зараховуються до мешканців Країни Знань і отримують Почесне
звання Учня та Пам’ятку першокласника такі учні…
( Називаються всі
учні класу, які виходять за Пам’яткою
першокласника)
Немає коментарів:
Дописати коментар