середу, 16 березня 2016 р.

Марійка Підгірянка « Співанка про місяці», « Діти й ластівка». Загадка.

Читання.    3 клас

Тема:  Марійка Підгірянка « Співанка про  місяці», « Діти й ластівка».
             Загадка.  

Мета:  збагачувати та розширювати знання учнів про життєвий і творчий
              шлях Марійки Підгірянки, допомогти учням сприйняти образ
              кожного місяця року, закріпити створені  образи  живописним
              малюванням; 
              розвивати мовлення учнів; 
             виховувати любов до  природи і рідного слова.

Обладнання:  портрет поетеси, ілюстрації до творів, малюнки із зображенням
                        пір року, картки з віршами, словникові слова.

Хід  уроку

І. Організація класу.

 1. Доброго дня, вам любі малята!
     Читанка наша люба й завзята
     Щедрим дарунком урок починає,
     Книгу природи ніжно гортає.
     Кожна сторінка весела й барвиста!
     Серце радіє, теплом промениться,
     Кожний з  природою бажає зустріться!

2. Очікування.

 - Скажіть, чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку читання?

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1.     Дихальні вправи.

– Уявіть, що у вас в долоньках розкішна квітка троянда, заплющте очі,
    понюхайте її і відчуйте запах.
-         А зараз уявіть, що вам на долоньку сів гарний яскравий метелик, ви намилувавшись ним, легенько дуєте на нього, щоб він злетів і повернувся до своєї домівки.

 Розчитування.

2.     За командою вчителя учні чергують темпи читання: повільно, швидше, ще швидше, скоромовкою

                     Бджілоньки – на квіти, дітоньки – до школи,
                     Там збирають мудрість, як мед в полі бджоли.

3.     Перевірка домашнього завдання.

– Розповісти  про життєвий і творчий шлях Марійки Підгірянки.

-         Конкурс на кращого читця вірша « Що я люблю» Марійки Підгірянки.

ІІІ.  Повідомлення теми і мети уроку.

       Мотивація навчальної діяльності.

-         Сьогодні ми продовжимо вивчати творчість Марійки Підгірянки. дізнаємося про ознаки кожного місяця, прочитавши вірш « Співанка про місяці», а з іншого вірша поетеси « Діти й ластівка» - про те, якою була дружба дітей і ластівки. 
Навчимося виразно читати ці  вірші.

1.    Робота із ілюстраціями, фотографіями із зображенням пір року.

А зараз ми побачимо, чи досконало ви знаєте пори року.

Відгадування загадок ( прикріплення картинок із зображенням різних пір року)

Голі поля, мокне земля. Дощ поливає.  Коли це буває?

Сніг на полях, лід на річках. Хуга гуляє. Коли це буває?

Тане сніжок, оживає лужок. День прибуває. Коли це буває?

Сонце пече, липа цвіте. Жито достигає. Коли це буває?

-         Назвати місяці кожної пори року.

-         А чи знаєте ви, що вміє кожен  місяць?

IV. Вивчення нового матеріалу.

1.   Читання вірша Марійки Підгірянки  « Співанка про місяці» (вчителем).

Дати відповіді на запитання:

– Як ви розумієте слово « співанка»?
– Про що розповідається у вірші?
– Назвіть згадані місяці у вірші.

2.   Читання вірша учнями мовчки.

3.   Словникова робота.

Газдує   -  господарює
Мряка – туман, густий дрібний дощ.

4.   Виразне читання вірша учнями « ланцюжком».

5.   Дати відповіді на запитання з підручника ( с. 30)

– Які характерні ознаки кожного місяця наведено у вірші? Читаючи, виділи їх голосом.

– Опис якого місяця тобі найбільше сподобався?

– Яку інтонацію читання підказують слова «ой, гей»?

6.    Фізкультхвилинка.

7.   Робота  з ілюстративним матеріалом. 

Учні зачитують вірші, порівнюють з віршем Марійки Підгірянки.

 Картки прикріплюють під відповідним малюнком.

Літо, літо розлилося цвітом, росами, промінням,
На ланах шумить колосся, луг чарує нас цвітінням.
  ( М. Сингаївський )

Засніжило луки, поле, засніжило бір.
Клопочеться ходить грудень із двору у двір.
( Галина Демченко)

Нас обдарує щедро сад, коли настане осінь,
Не падолист, а жовтопад яснітиме у просинь.
( Володимир Лучук)

Ряст, медунка розквітають, загули джмелі і бджоли,
Рідний край пташки вітають. Квітне в квітні все довкола.
( Галина Демченко)

8.   Бесіда.

– Чи знаєте ви, кого називають вісниками весни? ( граків, шпаків, жайворонків, ластівок).

 – Хто з вас знає, у якому місяці до нас повертаються ластівки? ( у квітні).

 – А зараз ми дізнаємося, чому ластівки користуються особливою повагою у людей.

9.   Читання вірша Марійки Підгірянки « Діти й ластівка» учителем. Перевірка первинного сприйняття.

– Чи сподобався вам вірш?
 -  Чим саме?

10.                     Словникова робота.

   Духом  - дуже швидко
  Стріха – нижній, звисаючий край даху будинку, хати.

11.                       Читання вірша учнями мовчки.

12.                      Аналіз вірша.

 – Хто є дійовими особами вірша?
-  Якою змальовано ластівку? А дітей?
- Що у вірші є справжнім, а що казковим?
- Знайдіть і прочитайте пестливі слова.
- Із чого видно, що діти радіють прильоту ластівки?

       13.  Виразне читання вірша учнями за особами.

          - Яким тоном читатимете? ( починаємо розповідним, слова ластівки –
            схвильовано, слова  дітей – лагідно);
-         Яке речення читатимете з перелічувальною інтонацією?
-         Прочитайте спонукальне речення.
-         Яка головна думка цього вірша?

Читання учнями загадки ( с. 30)

-         Про кого ця загадка? ( про ластівку)

V. Підсумок уроку.

   Вправа « Мікрофон»

-         Чи сподобалися вам вірші Марійки Підгірянки?
-         Який більше? Чому?

VI. Домашнє завдання. Підручник (с. 29-30). Підготувати виразне читання віршів.


Немає коментарів:

Дописати коментар